onsdag 3. juni 2009

FF (fast forward)

Når jeg sitter og surfer på internett, som det så fint heter, er det akkurat som om jeg trykker på fast forward-knappen på fjernkontrollen, eller selvsøkeren som vi kalte den i gamledager. Det virker som tiden går dobbelt så fort når jeg sitter på facebook og leser blogger og den slags. Når jeg leser pensum derimot, synes jeg gjerne det går mer i slowmotion. Jeg tror jeg har vært flink og lest masse, men når jeg teller hvor mange sider jeg har lest, noe jeg gjør relativt hyppig, har jeg bare lest et par siden sist jeg telte. Denne slowmotion-lesingen er et problem nå i disse eksamensdager.. Hadde jeg bare kunne trykket på den FF-knappen når jeg ville hadde jo en slik knapp vært genial. Da hadde jeg trykket på den akkurat nå og valgt very fast forward (sånn som man kan på disse nymotens dvd-spillerne) og trykket på play når eksamen var ferdig og sommerferien var her. En sånn knapp vil jeg gjerne ha!
 

Ingen kommentarer: