mandag 12. oktober 2009

Anniken er jovial

Etter litt over en uke på kirka kan jeg si følgende: på kirka er det jovialt! Er blitt ganske så god på smalltalk med de over både 60 og 70 for å si det sånn! De er veldig koselige og pratsomme. Dessuten har jeg etter 24 år endelig funnet en ballsport jeg er god i, nemlig boccia! Her nede er det boccia turnering to ganger i uka. Og det er ikke noe tull. Det er ordentlige baner og man har til og med en egen måler på hver bane. Han drar frem målbåndet hvis man ikke klarer å avgjøre hvilken kule som ligger nærmest grisen. Om noen ikke er så drevne i bocciaregler så er altså grisen den lille kula. Jeg var faktisk så god på touch, som er å treffe grisen, at jeg kom på andre plass og fikk vin. Jeg vurderer derfor å bli pensjonist og bli bocciaproff.

Dagene her nede går med til å gjøre mye praktisk på kirkesenteret som å vaske, rydde, selge og steke vafler, selge lodd (loddsalg med premier er veldig populært hos den eldre garde) og andre ting som må ordnes når det er arrangement på kirkesenteret og det å bare være der og snakke med alle som kommer innom. I dag har vi vært på et behandlingshjem og sunget litt og jeg har lest dikt. Vi har også vært på litt forskjellige sykebesøk sammen med diakonen. Det er mange nordmenn som blir gamle i spania.

Når det gjelder disse vaflene kan jeg fortelle at de som de lager her i Albir er blitt kåret til 2. best i sjømannskirkens konkurranse. Det er derfor litt vanskelig å motstå den daglige vaffelen. Men mammas er faktisk bedre. 

Vi har ikke hatt så mange fridager, men når vi hadde en hel dag dro vi til Alicante, som ligger et stykke unna. Vi tok tidenes tregeste tog og brukte omtrent halve dagen på bare reisa, men vi fikk da sett litt mer av området. Imorgen har vi fri igjen (mandagene er fridag for prester og diakoner) og da blir det litt strandliv på dagen og utflukt på kvelden til en liten by som heter Altea som ligger like i nærheten. Den skal være veldig koselig med gammel bebyggelse og trange gater. Blir deilig med en hel dag fri!

Meg og utsikten

Gunhild og blomstene 

God idè: Is med baileys

To av tre dårlige mini-golfspillere

På vei til Alicante på snegletoget

Cappuccino

Cortado

Seriøs bocciaspiller

Måler og skriver

Rødvin på takterrassen 

3 kommentarer:

Maria sa...

Å!Miss you!;)

Even Joachim sa...

Ser ut til at du koser deg søs!

Even Joachim sa...

Ser ut til at du koser deg søs!