fredag 23. januar 2009

Jeg heter Anniken og jeg elsker klær

Ja, jeg elsker klær. Jeg synes klær er fantastisk. Jeg blir glad av klær. Gamle klær og nye klær. Spesielt glad blir jeg av å kombinere gamle og nye klær. Det aller beste er eldgamle klær, altså vintage. Jeg har en stor svakhet for alle de herlige vintagebutikkene i byen, spesielt på grünerløkka. Jeg sliter rett og slett med å gå inn i velouria vintage (en av mine favoritter, se dette innlegget) uten å kjøpe noe. Så får jeg dårlig samvittighet for å bruke penger på klær når jeg egentlig ikke trenger å kjøpe klær. Som et lite plaster på samvittigheten har jeg derfor idag ryddet i klesskapet mitt så jeg i alle fall kan gi bort de klærne jeg ikke bruker. Dette gjør jeg nemlig jevnlig. Det hjelper i alle fall litt. Men for meg er klær som musikk er for en del andre. Det er ikke noe jeg bare har på meg. Jeg blir glad i klessplaggene, husker spesielle anledninger jeg har brukt dem og får minner med dem. Vintageshopping er jo noe helt for seg selv, hvor man finner skjulte skatter som ingen andre har, klær som allerede har en historie før man har brukt dem selv. Det beste er selvfølgelig når man finner disse skattene på loftet. Som for eksempel skinnjakka jeg har som mamma kjøpe like etter Synne og Morten døde, eller ullgenseren som mormor strikka til mamma en gang på 70-tallet. Ja, jeg elsker klær. Klær er hobbien min rett og slett. Første steg er jo å innerømme sin avhengighet.. 

Jeg blir for eksempel glad av å se på Oscar de la Rentas kjoler. Den mannen er et geni!

Ahhhhh

1 kommentar:

Anonym sa...

and they say the camera adds ten pounds...