lørdag 21. februar 2009

I'm leaving on a jet plane

Da drar jeg snart til Pakistan. Nærmere bestemt kl 16.45 i morgen, lørdag. Flyreisen tar intet mindre enn 23 timer (inkludert venting), så det blir stas! Nå er alt pakket og klart, sånn ca i alle fall.

I og med at vi skal gå i salwaar kameez, (som forøvrig ser slik ut, bare at våre har lenger armer)

er det ikke så mye tøy som trenges. Det gjorde at pakkingen gikk veldig fort: Litt singletter til å ha under salwaaren eller kameezen, vet ikke hva som er bukse og hva som er overdel, cardigans til å ha over om kvelden (det er nemlig ganske kaldt om kveldene), litt undertøy, noen sandaler og vips så var alt tøyet pakket. Gunhild sa at hun skulle ha med noe pent tøy hvis vi ble invitert et sted eller noe. Dette syntes jeg var en lur ide, og tenkte jeg skulle gjøre det samme. Da fant jeg ut følgende om mine kjoler/skjørt. De er nemlig enten

1. Korte (dvs over knærne), jeg heller nemlig til å se ut som en dverg dersom skjørt/kjoler er nedenfor knærne med mindre jeg har veldig høye hæler

2. Utringet

3. Gjennomsiktige

eller 

4. Alle ovenfor.

Med andre ord ikke særlig egnet i et muslimsk land.. Endte opp med å ta den kjolen som var lengst, uten utringing, men som er litt gjennomsiktig siden den er hvit og har tights til å ha under. Puh!

Siden jeg ikke bruker så mye plass i kofferten til klær har jeg tatt med en del annet rask:

Litt garn, jeg skal nemlig lære meg å hekle når jeg er der, masse bøker, ymse toalettsaker, notatbok, kamera, ipod, ymse kabler og halve apotektet som mamma har kjøpt til meg. Tror jeg skal klare meg en stund nå!

I og med at jeg skal være borte i 4 uker fra alt her hjemme i Norge, prøvde jeg å finne ut hva jeg hadde mest lyst på i kveld. Kom strengt tatt ikke på noe som helst. Så jeg endte opp med litt sjokolade og potetgull og dipp. Det er jo uansett ikke dumt. Spesielt ikke sammen med en episode av sex og singelliv.

Jeg gjorde forresten kanskje tidenes minst gjennomtenkte middagsvalg i dag når jeg foreslo for Iselin at vi kunne spise indisk.. Jaja, det er jo godt..


Vet ikke helt hvor mye tilgang jeg har til nett der nede, men satser på å få oppdatert bloggen innimellom. Jeg tar forøvrig gjerne i mot livstegn fra dere her hjemme i form av mail, meldinger og facebook. Ellers kan jeg berette at det er mellom 22-26 grader i Lahore om dagen. Gleder meg frytkelig til å kunne vifte med tærne i sandaler og slippe de tunge vinterstøvlene!

So long, godt folk!

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Åh du er søt! Jeg liker valget av alt du har pakket, og jeg støtter deg HELT i valget av snacks, og ikke i det hele tatt middagsvalget! Gleden over å snart kunne vifte i sandaler derimot.. den hadde jeg delt om jeg hadde hatt muligheten!

GOD tur! Og ta vare på deg selv :) Lov-a-lot!

Anonym sa...

Ah! The mermaid chair! Sweet!
Og lykke til i Pakistan, vi tenker på deg masse, Annix!