torsdag 26. februar 2009

Skolebesøk

De to siste dagene har vi vært på besøk på to ulike skoler. Den første skolen var en slags grunnskole, men det er å ta i ganske godt, for det er langt igjen før de faktisk kan det elementære. Men de lærer da i det minste noe. De som går på skolen er fattige barn som ikke har råd til å gå på public schools. Her får de gå gratis og lærerene har virkelig hjerte for barna. Vi ble ønsket veldig varmt velkommen og fikk blomsterkranser og telefonbok... De danset og sang og ramset opp det de hadde lært. Skolen vi har vært på i dag drives direkte av organisasjonen Marit jobber for her nede. For å gå på skolen må de være ferdig med en form for grunnskole. Her får de lære søm, sveising, ulik snekring og jentene blir jordmordsassistenter. Det blir noen ganger lange dager og jeg er ganske sliten akkurat nå. Men det satser jeg på blir bedre med en god natts søvn, noe jeg ikke fikk i natt.. Det er mye lyder her til tider. 

Vi må presentere oss hvor enn vi går..

Stolte gutter med søte barnekjoler.

De eldste jentene på grunnskolen.

Og for de som lurer på hvordan jeg ser ut i Shalwa Kameez..

Har planer om å anskaffe noen i andre mønstre, dvs helst uten så mye mønstre, for ja, jeg føler meg litt som et blomsterbed.. De kan nemlig være riktig så fine når stoffene er fine!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Detta kledde du! ;)
Blogg er gøy, keep it ut!

Anonym sa...

eller up!

Anonym sa...

Superspennende å lese om oppholdet i Pakistan. Ser ut til at det er rimelig mange inntrykk i løpet av en dag. Synes du bør prøve deg med hijab også...
Stian

Frk. Alise sa...

Når det er møter eller bønn må vi faktisk ha sjalet rundt hodet, så det er ikke så langt unna hijab ;)

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg