onsdag 25. mars 2009

En fin dag

Slik så min første (hele) dag i Norge ut:

Jeg stod opp ti på åtte, lys våken. (Dette skyldes selvfølgelig at klokken da er ti på tolv i Pakistan). Så fant jeg frem freia påskeegg som stod på bordet ved siden av meg. Det vil si, de to jeg ikke spiste kvelden før. Johanne hadde nemlig satt en fin, liten, lilla kartong med slike fantastiske påskeegg på den nyoppredde senga mi når jeg kom hjem. Fin fint å komme hjem til! Så satt jeg på entourage og så på to episoder før jeg tok meg en laaaang og herlig dusj, full av trykk. (Det er det pent lite av i Pakistan nemlig.) Etter dusjen var det tid for frokost. Johanne var så snill at hun handlet inn alt jeg hadde lyst på. Nemlig løvtynn spesial salami, havreknekkebrød, norvegia, yoplait ekstra lett blåbæryoghurt og meierienes premium appelsinjuice. Perfekt frokost! Når frokosten var godt plassert i magen fant jeg frem det korteste skjørtet jeg kunne finne (fordi jeg kan gå i hva jeg vil i Norge!), skinnjakke og solbriller og gitt ut i solen for å nyte våren. Kjøpte selvfølgelig kaffe på vegen! Så tuslet jeg bort til frisøren min, som til min store glede hadde ledig time til meg der og da. Hurra! Med nyklippet og nyfarget hår gikk jeg over telthusbakken til Grünerløkka hvor jeg kjøpte en ny kaffe (ja, jeg har virkelig hatt abstinenser), denne gangen en dobbel cortado fra kaffebaren som kan det best, Tim Wendelboe. Med kaffen i hånda tok jeg turen til velouria vintage, og deretter alle de andre vintagebutikkene i markveien for å finne en kjole til bryllupet. Dessverre uten hell, men gøy å titte uansett! Så tuslet jeg videre gjennom byen og hjem igjen. Det er hva jeg kaller en perfekt dag! Norge er et flott land, og Oslo er en fantastisk by!

1 kommentar:

Pia sa...

Vårkort/lårkort!