tirsdag 25. november 2008

Om tålmodighet



Tålmodigheten leger alt, men for mangel på tålmodighet er det ingen legedom - Arabisk Ordtak

Den som ikke tålmodig finner seg i røyken, får ikke trekull. – Fulbe

Tålmodighet er kunsten å bli rasende litt etter litt. - ukjent

Her kommer den politisk ukorrekte:

Hvem er de tålmodige? spurte en misjonær en klasse negergutter. En svarte: -Det er de som svarer vennlig på uvennlige spørsmål. - ukjent

Tålmodigheten er håpets datter. - Victor Hugo

“The secret of patience is doing something else in the meanwhile” -ukjent

“The key to everything is patience. You get the chicken by hatching the egg, not by smashing it.” - Arnold H. Glasgow

“Patience is bitter, but its fruit is sweet.” – Rousseau 

Jeg synes tålmodighet er noe dritt.  - Frk. Alise

Derfor velger jeg å føye til dette sitatet om utålmodighet til slutt:

Alt kommer til den mannen som ikke vil vente. - Ada Leverson 
Også håper jeg at alt kommer til den kvinnen som ikke vil vente òg!

Ps: Til alle frustrerte kvinner (og de som alltid er sent ute):
“Never run after a bus or a man. There will always be another one.” Haha

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det syvende sitatet, både ovenfra og nedenfra, "heier" jeg på!
Mamma

Anonym sa...

Kjære Gud, gi meg tålmodighet. Men gjør det FORT!! Fra Anniken og Iselin

Anonym sa...

Tålamod e fiskarens beste venn!

Anonym sa...

Tålamod e fiskarens beste venn!