mandag 17. november 2008

Piker, vin og sang (eller noe i den duren)

Helgen startet med at det klikket for meg inne på hennes og mauritz. Det er veldig farlig å bare skulle gå en liten tur innom hm når man akkurat hatt fått lønn.. Jeg hadde lyst på alt og endte opp med å gå ut med en stor bærepose med masse fine klær i hånda. (Derfor må jeg være flink og levere halve innholdet av posen i morgen!). 

Det er veldig fint å ha storebrødre (jeg skjønner faktisk ikke hvordan man lever uten!). Spesielt bra er det å ha storebrødre som vet at det er slitsomt med eksamensperioder. De sier nemlig at det bare er å si ifra hvis jeg trenger middag. Så jeg tok storebror Rune på ordet og inviterte med selv på middag fredag kveld. Da disket han opp med hjemmelagde hamburgere med blågmuggost og øl! Og Rune kan å lage gode burgere! Hvor heldig er ikke jeg? 

Etter å ha blitt oppvarta hos bror dro jeg til byen og møtte Pia og Bjarnhild Ane på jusskjelleren. Der drakk vi øl, billig øl, mens livets siste hendelser ble diskutert. På slutten av kvelden beveget vi oss til dansegulvet, som  til slutt bestod  kun av vår lille trio og klinene par. Herlig!

På lørdag stod en av mine favoritter på planen: Vintage på grünerløkka med Lisa! Det var en evighet siden sist. Og vi fikk en gledelig overraskelse da vi kom til Velouria Vintage (favoritten), den fantastisk søte butikkdama hadde nemlig utvidet butikken! Det tok en evighet før vi kom ut igjen. Det måtte nemlig prøves og vurderes og prøves på nytt. Jeg endte opp med noen fantastisk fine vinterstøvletter! Endelig fant jeg akkurat de jeg har lett etter. Om man liker vintage anbefaler jeg butikken på det sterkeste.

Heaven on earth.

Lisa vurderer..

På kvelden satte jeg snuta mot gamlebyen. Der hadde jeg og Bjarnhild Ane en romantisk aften for to med mye god vin. Og skravla ville ingen ende ta, så jeg sovnet til slutt på sofaen.

Selvutløser er tingen!

Søndag startet sent, men godt, med en lang og stor frokost før jeg til slutt kom meg hjem. Etter sub møtte jeg Iselin på tullins, stedet med veldig god mat, elendig service og enda dårligere kaffe. Vi endte derfor opp med å gå på rust og drikke kaffen der. Så dårlig er faktisk kaffen på tullins, man kan rett og slett ikke drikke den. 

Så glad kan man bli av god kaffe.

Det har virkelig vært en helg etter min smak. Helt perfekt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh, de derre blåmuggost-burgerne er best! mmmm! du er heldig

Anonym sa...

ÅÅÅH digg å se deg pose igjen!! Men har du fått deg pannelugg? Hadde du det i dag?
-camilla-

Pia sa...

Min storebror fiksa kylling og julebrus til meg på fredag, ikke verst det heller.

"Livets siste hendelser" faktisk. Hehehehe...

Frk. Alise sa...

De fantastiske storebrødrene!

Vel "livets siste hendelser" får med seg alt uten at jeg trenger å gå inn på akkurat hva vi snakket om. Og det kan jo kanskje være like greit ;)