torsdag 11. desember 2008

Det nærmer seg, det nærmer seg


(For de som ikke vet det, dette er faktisk salme 118, 25)

I dag har jeg hatt skriftelig eksamen i diakoni og bibeltokning. Da er det lov å ha med både bibel og bibelordbok, så alle sitter med noen tjukke verk foran seg. Vet ikke helt hvor mye hjelp det er i denne bibelordboka, jeg brukte den i alle fall ikke. Det er forøvrig noe spesielt å sitte og bla i bibelen på eksamen, det hører liksom ikke helt sammen for min del som er vant til å ha læreplanen ved siden av meg. Men det er mye hyggeligere å bla i bibelen enn kunskapsløftet i alle fall! Jeg synes skriftelig eksamen rett  og slett er litt kjedelig. For et utålmodig menneske som meg selv er det nesten uutholdelig å sitte i 6 timer i strekk og skrive. Det er kanskje derfor jeg alltid ender opp med å gå før tiden er ute.. Heldigvis er jeg effektiv som få når jeg først setter igang. Hvor bra det gikk gjenstår å se. Vi måtte svare på to oppgaver. Den ene hadde jeg full kontroll på, den andre kunne jeg strengt tatt nesten ingenting om. Derfor ble det kun tre herlige sider med svada på oppgave 2.  Men det beste av alt med denne dagen var at jeg for første gang på lenge kunne gjøre akkurat det jeg ville! Gav meg selv tillatelse til å ta resten av dagen fri, og siden jeg var ferdig sånn i tolvtiden ble det mange timers pause. Det er kanskje noe bekymringsverdig at jeg da valgte å svinse og svanse rundt på mf og drikke kaffe i kantina og den slags, for så å spise middag på mf og deretter høre på Tormod (en av lærerne) ha prøveforelesning i to timer. Han skal nemlig disputere imorgen. Jaja, mf er et godt sted å lære, et godt sted å være (som var mottoet på Ajer ungdomsskole). Kanskje ikke så rart at jeg har fått min egen blogg på mf sin hjemmeside! Nå har jeg kun en eksamen igjen, en muntlig sådan, i faget ledelse. Den er på onsdag, med andre ord 6 dager igjen til juleferie! 

Til slutt må jeg si: Gratulerer Charlotte og Martin! Charlotte forlovet seg på søndag! Det fikk jeg vite på mandag da jeg møtte Charlotte for å ta en kaffe på kaffebrenneriet. Det ble en herlig blanding av tårer og latter og fnising. Jeg skal være forlover og snart skal vi se på brudekjoler! Dette skriver jeg ytterst sjeldent,  men når man skal se på brudekjoler er det lov: hihi 

Ingen kommentarer: