mandag 22. desember 2008

Nå har vi ikke vaska golvet (for det skal pappa gjøre i morgen), men vi har pynta tre!

På lørdag gikk vi og en haug av andre hedmarkinger ut for å hogge tre i skaugen. En særdeles hyggelig juletradisjon som bonden på gården ved siden av oss har. Vi trasker ut i skogen hele gjengen og finner oss et tre hver. Det vil si pappa finner et tre, for han fyker langt av gårde og jeg klarer ikke holde følge. Så får vi gløgg og julekake og synger julesanger. Etterpå er det grøtfest på gården. Jeg var bare med på hoggsten, og dette er altså resultatet. Vi er veldig fornøyde. Det er jeg og pappa som står for pyntinga. Jeg prøvde å sette på litt sufian stevens i år, men pappa ble skuffa da han ikke kunne noen av tekstene og mente det hørtes ut som keltisk rockemusikk. Da var det fram med de gode gamle norske så vi kunne synge med begge to. Hos oss er det verken glitter eller flagg, hvis noen mener det gjør at treet ser lite pyntet ut tar dere feil. Slik skal det se ut:






Denne fuglen fant vi i en gamel eske med juletrepynt hos bestemor. Det er delte meninger om denne fuglen er fin eller ikke.

Denne søte engelen fant vi i samme ekse. Så vidt jeg vet finnes det ingen delte meninger om denne.

Ingen kommentarer: