mandag 6. oktober 2008

London Baby

Jeg og Lisa bestemte oss tidlig i sommer for at det var på tide å besøke Lani igjen. Vi fant ut at vi var blakke og måtte få penger først og dermed ble turen lagt til Lisas høstferie, siden Lisa har blitt seriøs og er lærer og ikke kan dra til London når som helst. Jeg som student har jo ingen høstferie og måtte derfor lage min en, noe jeg ikke hadde store vanskeligheter med.

Det som er så bra med å bo på Hotel Lani er at Lani vet alt om hvor man bør shoppe, ikke bør shoppe, hvor man bør spise, ikke bør spise osv. Dvs at vi fikk en fantastisk uke! Planen min var jo å ikke shoppe så mye siden jeg strengt tatt er blakk. Den planen funket dårlig. Lani var en alt for god guide til Londons skatter. Og stedene hvor skattene er gjemt er som følger: Primark (genialt sted med ekstremt lave priser hvor man kan gjøre skikkelige varp. Prisene ligger stort sett på 8-15 pund for sko, kjoler og gensere. Man må dog være litt obs for man blir litt blind fordi det er så billig). Topshop (her var jeg flink, kjøpte kun en lue, Miss Selfridge (her var jeg flinkere kjøpte ingenting, selv om jeg fant sikkert 10 hverdagskjoler jeg hadde lyst på), en fantastisk smykkebutikk med smykker fra 60-,70-,80- og 90-tallet (her koste vi oss glugg ihjel), absolute vintage (her ble jeg overvelmet av mengden sko, støvletter og vesker) og beyond retro. Konklusjonen ble: det er lov å handle mye når man er i London. Har tross alt fått masse for pengene og ingenting finnes i Norge.

(En liten detalj: Hadde dressa meg opp i mine nye, fantastiske, ganske så høyhælte sko før vi dro for å drikke øl og på vei dit tryna jeg! Sånn skikkelig, sånn som man gjør når man er liten og springer litt for fort. Resultatet ble det samme som det ofte blir når man tryner som barn, skrubbsår på kneet!)

En liten del av absolute vintage

Resultatet av shoppingen.

Ingen kommentarer: